fredag 2 januari 2009

Längtan.

"Bara" 5 månader kvar! Vinter och kyla brukar inte bekomma mig, nämnvärt. Men i år! Alltså, jag VILL inte HA vinter! Ta bort den!

Men så har man ju lite tid till att tänka ut hur man vill ha det. Kanske ta upp en 8 månader gammal ost ur källaren och titta i almanackan vad som hände den dagen den ystades. Titta på bilder på killingar "Jisses, vad stor hon har blivit!" Glädjas och hoppas. Måtte allt gå bra och vad blir det för färger i år tro? Tråkigt har man i alla fall inte på landet, även om det ibland är lite långsamt.

Så andra dagar, som idag. Hinner inte börja förrän dom tagit slut. Att handla mat är inte längre att gå runt hörnet. Att hämta en bil kan sluta med ett par timmars fika. Att laga mat kan ta timmar eller i vissa fall, månader. Perspektiven dras ut och trycks ihop till oanade proportioner och former. Allt, är annorlunda.

4 kommentarer:

  1. Jag städar och röjer och har faktiskt hittat två par långkalsonger. Dem har jag letat efter i två år. Gick en promenad med vovven idag och frös nästan ihjäl. Vinter är bara bajs. Lösbajs.

    SvaraRadera
  2. Ja, minns du vädret sist jag var förbi?

    SvaraRadera
  3. Uuuhh... påminn mig inte! Det kan nog vara snyggt med snö och rimfrost - men måste det vara så satans kallt och svårt att odla i?!

    SvaraRadera
  4. Ja,bort med vintern! Härligt med en sommarbild.....

    SvaraRadera