söndag 9 maj 2010

Alltså ibland....

.....kan man bara stå och titta och konstatera "Jaha, så gick det åt fanders!" Och är man stark nog så börjar man om från början. För tre dagar sen sådde jag den första pallkragen med spenat. Och i morse när jag tittade ut så så hade allt förvandlats till en en enorm kattlåda. Jag tyckte väl att sängen kändes liksom, jordig på något sätt när jag kröp ned i natt. Jag anar att det är mupp-katten, som ju inte förstår bättre. Så jag kan inte bli arg.

Jag vill ha spenaaaat! Vad gjorde jag nu av kycklingnätet?

2 kommentarer:

  1. Tur du inte blev arg på katten! Såg årets första mördarsnigel i går, dem blir man lätt arg på!

    SvaraRadera
  2. Ne, det kan man ju inte bli. Snarare på sig själv, för att man inte ser vad som kommer att hända med en låda jord och 4 katter :-) Spenaten är återplanterad och nu är det ett rejält nät över. Ska göra 8 såna nät, ett för varje pallkrage.

    Jag har funderat, mördarsnigel i ugnen med vitlök? Men jag hittar ingen info om ifall stora skallösa sniglar är ätliga eller ej. "Borde" ju inte vara någon skillnad från Vinbergssnäckor, förrutom att man slipper pilla ut dom ut skalen.

    Annars kan man skaffa/låna myskankor. Så ser man inte en endaste snigel sen.

    SvaraRadera