tisdag 16 juni 2009

Väntan

Jag tycker om att vänta. Även om det inte alltid kanske låter så. Just nu händer det inte så mycket här. Jag väntar på pension. På att kunna tanka. På att få göra allt jag inte kunnat göra utan bil sen November. Det är rätt mycket.

På Lördag har jag äntligen träff på Sinkan igen. Annons finns på www.alternativ.nu. En site om självhushållning. Eller som det står "Alternativ.nu är en hemsida för praktisk kunskap om självförsörjning. Här kan vi som är intresserade av småskalig odling och djurhållning, ekologiskt byggande och hantverk träffas och utbyta kunskaper med varandra." Dom har även en mkt. välarbetad tidning vid namn Åter som kommer ut 4 ggr. per år.

Och så ska vi se om jag inte (med lite hjälp?) kan bygga toelettrummet nu när vi kan få hem bräder. Utedass är och förblir det bästa enl. mig. Men, på natten har det börjat bli besvärligt. Själv kommer jag att fortsätta använda båda när bygget är klart. Mulltoa finns, dörr finns, sponten har jag nog hittat. Vattenkanna och handfat i emalj. Kockums så klart! En tvålkopp bredvid ett medicinskåp från 30-talet på spontad vägg. Linnehanddukar, lite riviga. Tyllgardin och utsikt mot körsbörsträden. Det blir fint.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att de där lite riviga linnehanddukarna låter som det allra bästa. Påminner mig om älsklingsgamelmorbror Erik.

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag inte om dom finns kvar ens. Men jag ser mormors handvävda framför mig när jag tänker på det. Men det får nog bli nya från Letland.

    SvaraRadera