tisdag 16 mars 2010

Man ska inte.....


.....skjuta upp saker alltför länge. För då kommer dom och biter en i baken. Jag har nu fått tre soliga utmärkelser. Tack Nina, Cecilia och Marie för utmärkelsena!

Anledningen till att jag har dröjt med att skicka dom vidare är helt enkelt att jag har svårt att välja ut 12 stycken att skicka dom vidare till. Och nu när jag har tre, ska jag skicka vidare till 36 andra bloggar då? :-) Ne, det får bli tolv. Urvalet är hyfsat slumpartat bland sånt jag blir glad eller inspireras av och i ingen nämnd ordning. Vissa är inaktiva, men sådana jag återvänder till lite då och då för inspiration. De som redan fått en award, slipper gå igenom processen igen. Jag gillar er!

1. The Soxophone Player. För dennes inovativa sätt att använda strumpstickmaskiner.
2. The Sick Chick. För hennes sätt att skriva om slöjds inverkan vid sjukdom.
3. Nya Stickerian. En naturkraft och sann begåvning i fiber.
4. Grow the Change. En avslutad blogg full med tänkvärd information.
5. Åkullakadorran Funderar. För konstnärsskapet.
6. Hemslöjdsgoten. Slöjd kan ha olika budskap än syjunta och kafferep.
7. Knitting in Color. Kommentar överflödig egentligen. Bara en riktigt bra stickblogg.
8. Blyga killen stickar. Blyga killar som stickar behöver lyftas fram i ljuset. Cool snubbe mer mer "balls" än de flesta.
9. Fiber Beat. Och i brist på manliga stickare hemmavid, får man lyssna på dom på andra sidan atlanten.
10. Långsam Konsumtion. Klubben för innbördes beundran? Nä, men tanken är ju så god. Vi konsumerar huvudlöst, för mycket och återanvänder för lite.
11. From the High North. Så Norskt, så rätt.
12. Torparfrun med getterna. Jag har ju inga egna getter längre. Och så tar hon ju så fina bilder.

The Sunshine Blog is awarded to bloggers whose positivity and creativity inspire others in the blog world. The rules for accepting the award are:

1. Put the logo on your blog or within your post.
2. Pass the award to 12 bloggers.
3. Link the nominees within your post.
4. Let them know they received this award by commenting on their blog.
5. Share the love and link to the person from whom you received this award.

4 kommentarer:

  1. Tack för din lista, när tornadon omkring mig lugnat ned sig ska jag läsa för nästan alla var nya för mig!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag måste kolla in alla dina prisvinnande bloggar!! Låter ju jättespännande! Ska bara få mitt diskbråck fixat först! :) Lite svårt att sitta vid datorn längre stunder nu, och med alla de där bloggarna kommer det ta en stund! ;)

    SvaraRadera
  3. Thank you so much, that is very sweet of you!! :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Jag ler lite när jag ser att de flesta andra är bloggar handlar om stickning. Visst hände det förr att jag stickade en socka eller oftast två men numera köper jag det andra stickat. Fast jag gör ju så mycket annat och det är alltid roligt när någon uppskattar de kort jag tar. En fritidssysselsättning jag lyckats förena med mitt jobb.
    Men du kanske känner någon som kan garva skinn. Jag har, och håller på att salta in fler varje dag nu, flera killingskinn både små och halvårs som borde hitta en eller flera garvare. Det känns som slöseri att inte göra något med så fina skinn.

    SvaraRadera