lördag 12 juni 2010

WWKIP day

Först när jag kom  till Trädgårdsföreningen så såg jag inte en endaste som stickade. Men se de gömde sig, di små rackarna. I ett nybyggt lusthus ute i en damm. Där satt några och stickade och viftade med sina alster. Vädret var "tveksamt" så vi flyttade in i Tropikhuset, där det fanns fika. När det är så där många, som alla har ett nickname från någon site online. Blir det alltid hemskt rörigt i skallen. Har man haft TUR, så har man sett en 2x2 cm bild på folk, så att man kan lägga ihop två och två. Nya namn, nya ansikten. Och väldigt mycket olika stickningar. Lite nya knep fick jag med mig som jag ska prova hemma sen. Och tack "U" för de fina garnerna! Jag har en "idé" om vad det röda kan bli. Men de andra får nog mogna i hyllan en  stund.

Edit: Mer kan ni se här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar