söndag 31 januari 2010

WIP


Det är en fullkomligt makalös dag ute! Lyssnar man noga, hör man faktiskt att fåglarna bytt till sina vårsånger. Och släktingar i England pratar om vårlökar redan. Det bådar gott känner jag. Vi behöver lite sådana nyheter, begravda under 60-70 cm snö. Det pågående arbetet är en Echo Flower Shawl i min handfärgade Blue Faced Leicester. Inte den bästa combon ihop med Knitpro's akryltoppar. Det gnisslar så man får "naglar mot svarta tavlan" känsla. En skalle som stickmarkör passar dock till allt! Något måste man ju ha som uppväger alla puttinuttiga 2 to 9 maskor ;-) En maska som jag för övrigt har mycket svårt att bli vän med.

8 kommentarer:

  1. Jaa, snart ÄR det vår, fast det känns avlägset nu! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag som trodde, när jag såg bilden, att det skulle bli fina dinglande detaljer, små dödskallar, hängande i sjalen. Det hade varit fint! :) Ännu finnar hade det varit om de pinglade med. :)

    SvaraRadera
  3. Men du, jag har en hel påse med pärlor, döskallar och pentagram. Jag har lite mönster som skulle kunna passa vilken Vampiria wannabe som helst.

    SvaraRadera
  4. Wiiiiiiiiiiiiiiiiii :)
    Mycket spännande. Önskar jag var rik dock för sticka själv har jag inte riktigt tid med just nu när robotar ska programmeras. Men vi kan väl hålla tanken!? Det skulle bli så fint tror jag. :)

    Kan du inte maila en bild på mönstret så man ser hur den ser ut?

    SvaraRadera
  5. Det är ju den där uppe! *pekar mot Söndagens blogpost* Eller, menar du hur själva beskrivningen ser ut? Den är ju länkad här :-)

    SvaraRadera
  6. Ah! Jag är trög ibland! :)
    Men tänk vad fint det skulle bli alltså. Nu kommer jag gå och tråna över den. Som jag går och trånar över Js t-shirt som jag måste se till att få tryckt någon gång för den var så fin och på pricken ju-e.

    SvaraRadera
  7. Det finns en med en stor drake över hela ryggen. Eller den med fladdermöss över hela. Eller "Draculas Bride" ;-)

    SvaraRadera