lördag 25 juli 2009

The ten minute sock


Jo pyttsan! Men det gick till slut. Stickad med min Viktoria i tunnt sockgarn, 100% ull. Här är mönstret: The ten minute sock. En enkel vardagssocka som var bra att träna på. Tårna ska sys ihop med kitchener stitch, så är dom klara. Skaftet blir lite löst. Men får man lätt strumpångest av trånga strumpor som jag, kan det vara en fördel. Jag hade inte varvantal och trådspänningen riktigt klart för mig. Så mamma, du har ett par nya ullstrumpor!

Och så bytte jag lås på köksdörren idag. Hej och hå!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Snygga strumpor. Din mamma blir nog glad. Själv har jag misslyckats ett par gånger och jobbar så det har inte blivit mycket stickat i veckan. Nu jobbar jag fyra dagar till sedan ska jag sticka en socka per dag. (hoppas jag)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har märkt en grej. Det är bäst att sikta in sig på ett par om dagen. Gårdagens anteckninar och minne tenderar till att försvinna :-)

    SvaraRadera