tisdag 25 januari 2011

Wheeee, vad fina dom var!

Idag efter mycket om och men, kom det en glad chauför med en skokartong! (Varför skickar dom alltid den sura först?) Skorna är jättefina! Ett par Dr Martens slip on.....ja brogues skulle man väl kunna kalla dom? Såna där hål är det i alla fall. En storlek större än vad jag normalt har, för att få plats med kiltsockor. Menne.....att kalla dom 42:or var lite "väl" optimistiskt. Som alla skor så klämmer dom lite här och var. Men med dom tre V:na (vilja, våld & vaselin) ska dom nog vara väl ingångna framme i Mars månad. Tänk, jag har ett par "finskor"! Jag som annars köper mina skor på Biltema eller Clas Olsson :-) Det lönar sig att kolla auktioner efter lagerskadat eller konkurslager. Det är ett litet märke på ovanlädret på den ena och en "vattenskada" på den andra. Inget som man själv inte skulle kunna ställa till med första dagen man använder dom på stan. Skulle ha kostat tre gånger så mycket på "fina gatan" annars. Så jag är nöjd!

3 kommentarer:

  1. Hade en kompis som körde motorcykel och han föredrog om det redan var något märke på tanken för då blev han inte ledsen när han råkade sätta dit nästa.
    Samma gäller skor, det lär bli märken på dem och det kvittar väl hur det första kom dit?!

    Stiliga skor, töj dem långsamt och gå in dem väl så du inte får skav när det gäller!:-)

    SvaraRadera
  2. Tack Cecilia! Jo, minns första repan på min förra MC också. Det var INTE roligt! Om jag någonsin får råd till MC igen, så blir det en ratbike, självbygge i rostskyddsfärg med VW's boxermotor.

    Jag ska ha skorna som tofflor inne ända till Mars. Så det går nog bra :-)

    SvaraRadera