tisdag 18 januari 2011

Igen.... (döpa om till gnällbloggen?)

Ett hemligt nummer ringde 2 ggr. under kontorstid, Tisdagen i förra veckan. Utan att lämna meddelande på svararen. På Fredagen kommer DHL's avisering på posten. Ringer numret och får skäll för att vi inte svarat i telefon. (typ under den tiden alla jobbar) "Vi har sökt er FLERA gånger och åker bara ut dit en gång i veckan! Så det får bli på Tisdag!" (på aviet står det att dom åker var annan timme på vardagar) "Är det någon hemma då, då??!!" *surt* (som om man inte är hemma på pin kiv) Javisst är det det, skriv att chaufören måste ringa en kvart innan bara. Så kommer jag ned till brevlådan. "Han kommer på Tisdag, runt klockan två!" Idag Tisdag 09.11, ringer en sur chauför och säger "Ska ni ha något paket får ni ringa upp!" Han var då i Sommen, 7 minuter här ifrån. Jag ringer 09.23 och då är han i Boxholm, 12 minuter därifrån. Han kan alltså inte ha väntat något alls. "Jag ringer senare under dagen IFALL jag åker den vägen tillbaka" (Vadå "ifall"?) Vid 14-tiden ringer en glad chauför och säger "Jag är i Sommen och är hos dig om 15 minuter!" (åter 7 minuter här ifrån) Kul! Tar på mig och går ned den ännu oplogade vägen. Sjunger en liten sång "Nya skor, nya skor.....jag ska få nya skor!" Lite som när Too-Ticki fått nya snöskor. Saknar mobiltäckning nere vid vägen och väntade jättelänge, för jag vågade inte gå upp igen och missa honom om han bara åkt lite vilse. Gav upp efter 70 minuter och lunkade hem.

Asså, det finns GPS och vi finns på var enda kartservice online. Man kan fan titta ner i skorstenen på vårat hus på Google Earth. Eller gud förbjude, fråga en levande granne?! Alla som haft ärende hit på 5 år har hittat. Förrutom DHL. Som om jag tänker efter, nog aldrig hittat hit själva. Hur svårt borde det vara för en BUDFIRMA? Dom hade till och med sökt adressen på Eniro och tagit reda på J's mobilnummer för att ringa honom. (det är inte hans paket) Men ändå inte klickat fram kartan.

Får reda på att chaufören stått vid något vägskäl i 30 minuter. Och väntat på vad, undrar jag? "Men ring Jönköpingskontoret efter 16.00" Och alltid, den där tonen i telefon som säger att det är vårt fel. Ringer: "Välkommen till DHL. Just nu är det väldigt många som ringer till oss. Var god försök senare!" *klick* Från idag debiteras terminalhyra. Det kan dom fetglömma!

Ensam hemma, katterna sover och hunden lyssnar inte. Nån pysventil måste man ha......arrrgghhh!

3 kommentarer:

  1. Men vad fan är det med dessa firmor? Nog för att ni bor avsides, men det är ju inte "the end of the world" precis... Du gör helt rätt att lufta dej här!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Alltså... det är ju inte klokt. Vi lever ju faktist på 2011... Styrkekram

    SvaraRadera
  3. Så hopplöst!Har haft liknande problem med UPS. Fast jag bor mitt inne i stan. När de skulle komma lämnade de en lapp att de hade försökt leverera en paket "var god ring..." Och när man ringde så sa de "visst kan vi köra igen. vi har en kör dit tisdagar. är ni hemma då?" Hrmpf, problemet är att både sambon och jag jobbar. "Kan ni inte säga ungefär när på dagen", men nej det gick inte. "Annars går det bra att hämta ut paketet här hos oss" Och deras enda kontor ligger i Bromma, Stockholm. Dit är det sådär en 10 mil och naturligtvis var det kontorstid som gäller när vi jobbar. Så inga fler leveranser med sådana företag för mig! Det är säkert bra tänkt med hemleverans och så, men ibland blir det så fel.
    Hoppas du får dina skor snart!

    SvaraRadera