måndag 6 december 2010

Llanfair Caereinion, here I come

Som Stina i Saltkråkan sa när hon kissa på sig i kyrkan. Nu e det gjort! Jag har bokat retreaten, plus tre extra dagar. Tyvärr kommer den söta lilla järnvägen inte vara igång i Mars. Men jag kommer åka rätt mycket tåg i alla fall. Först från Liverpool till Welshpool på ditresan. Och sen slumpade det sig att jag måste åka via London på hemresan, så jag får ta tåget genom landet på tvären på hemvägen. Mycket av tiden kommer att gå åt att bara ta sig dit och tillbaka. Men jag får en heldag på egen hand i Llanfair Caereinion i alla fall, att gå omkring och bara vara på. Fish'n chips liger på listan. Shopping på mysko engelska matvaror jag saknat. Som Marmite, Jello, Crumpets och så pork sausages så klart. Lite Welsh ale på The Goat Hotel, kanske? Eller på antingen The Black Lion, eller The Red Lion. Eller vaffan, varför inte alla tre? Tvivlar på att det finns en lokal garnaffär, men man vet ju aldrig. Fast, det blir nog garnfrossa i dagarna tre och så studiebesök på spinneri, vad jag förstår.

4 kommentarer: