måndag 7 september 2009

Tvättdag


I väntan på färgburkar får man veva fram vita enkla sockor med stickmaskinen. Ett par ankelsockor, ett par långa med fåll och och två långa med fuskresår hela vägen längs ovansidan och i skaftet. Garnet är under utprovning. Men jag "tror" att jag gillar det. Vi får se hur det tar färgen sen. Någon skrev om att färga halva färdiga sockor efter tvätt och skölj i ättika, genom att bara doppa hälften och fästa resten i grytkanten med en klädnypa. Då hela sockan är betad, sugs färgen upp en aning så att (om man har tur) man får en gradvis färgning av sockan. Jag tänkte också se ifall jag inte kan få till camoflagesockor på CSM (circlular sock machine) med hjälp av tuber färgade till sockblanks i micron. Citycamo, någon? Eller woodlands?

2 kommentarer:

  1. Om än lite splittrad. Jag dabbar lite här, knåpar lite där just nu tycker jag.

    SvaraRadera