måndag 8 november 2010

En Legare 47, sockstickmaskin till salu

Efter en lång tid som utförsäkrad från försäkringskassan måste jag nu se över min “maskinpark” och sälja det jag inte behöver.

Därför säljer jag nu min Legare 47 i gott bruksskick, med 54 nålars cylinder, resårtillsats komplett med en 36 nålars resårskiva och övriga tillbehör. OBS, maskinen har endast en 54 nålars cylinder! Jag har haft den uppsatt tillsammans med mina två andra maskiner med 72 och 84 nålar. Men en av de andra har också en 54 cylinder, så jag kan inte riktigt berättiga denna extra maskin längre :-)

Du får nya normalnålar till cylinder och resårskiva +4 extra av vardera. Det finns mönster för kombinationen 54/36, men jag har mest stickat fållade sockor med denna maskin. Den fungerar också alldeles utmärkt med Pat Fly’s grova nålar. Bruksanvisning till annan maskin i samma US utförande på engelska medföljer. Plus “viss” support i början.

Jag har stickat barn och damsockor på den i sock yarn och sports weight med normalnålarna. Och raggsockor åt mig själv (strl. 41) i lite mjukare raggsocksgarn med grova nålar. Även vanligt raggsocksgarn “kan” gå om man oljar maskinen rikligt och sköljer garnet i mjukskölj först. OBS, grova nålar medföljer ej! Men Pat har dom och skickar dom mer än gärna till sverige. Så även den dagen du behöver fler normalnålar.

Vill du komplettera med en 72 nålars cylinder så dyker dom upp lite då och då på eBay. Glöm då inte att Legare 400’s cylindrar skiljer sig från 47:an’s. Du måste försäkra dig om att det är till en Legare 47!



Jag vill ha 4800SEK exklusive frakt för denna maskin. Prutat och klart. Vilket är en bra slant under vad den kostade mig att importera från USA inkl. frakt, moms och tull. Du är välkommen att hämta på plats, eller välja vilket fraktsätt du vill. Vi har post, bussgods, DHL och Schenker i närheten. Enligt min erfarenhet, har dock bussgods varit varsammast vid inrikes frakt.

Undrar du något så svarar jag gärna på frågor via mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar