tisdag 15 november 2011

Update

Jahapp, magnetröntgen var ju intressant. Fick inte titta på något (buuuu) och har inte fått några svar ännu. Men själva undersökningen var ju....ja, intressant är det enda ordet jag kommer på för det. Ok, nu är jag en rätt stor kille (på bredden). Men, hur får de som är ännu större plats där inne? Jag hade 5 cm till taket och gudskelov, behövde jag inte klia mig på näsan under de 25 minutrarna undersökningen pågick. Och i början av undersökningen, bytte P3 program från bra musikprogram till ett av sina urjobbiga babbelprogram. Det vara bara till att blunda och bege sig till ett tyst och tryggt ställe långt utanför kroppen. Nåväl, nu är jag nyfiken på vad den läkaren har att säga.

Smärtkliniken var också rätt intressant. En "viss" nedsatt nervfunktion påvisades. (vad det nu innebär) Mycket glädjande var i alla fall beskedet att mina nackproblem inte sitter i själva kotorna. Som jag ju alltid trott tidigare. Utan det är mer muskulära smärtor. Piller och uppföljning följer. Fast, jag lämnade stället med känslan "och nu då?"

Resan till London och båtsittningen är framflyttad till sista veckan i Januari. Ägarna till båten fick inte biljetter till rätt pris dit dom ville förrän dess. Vilket ju om jag tänker efter bara är bra. Jag vill ju testa båtlivet under dom allra värsta förhållanden möjligt.

2 kommentarer:

  1. Låter läskigt med 5 cm till taket huuuadå... Håller tummarna att du få hjälp.

    SvaraRadera
  2. Så bra att du fått kontakt med smärtkliniken! Dottern har goda erfarenheter från smärtkliniken här i Uppsala där hon inte bara blev avfärdad med att det inte fanns något läkarna kunde göra och så bara tillbaks på ruta noll. Här blev hon bemött med ett helt batteri av olika folk i olika proffessioner som hjälptes åt så bara för att det inte fanns ett piller så fanns det hopp. Hoppas din smärtklinik är lika bra!

    SvaraRadera