onsdag 6 maj 2009

Droppen Dripp och droppen Drapp


Droppen Dripp och droppen Drapp
satt på varsin isetapp
ovanför vår förstutrapp,
droppen Dripp och droppen Drapp.

-Hej, sa Dripp till droppen Drapp,
trivs du bra uppå din tapp?
-Åjavars, sa droppen Drapp,
fast min sittplats är rätt knapp!

-Hördu du, sa Dripp till Drapp,
ska vi hoppa ner i kapp,
ner på våran förstutrapp?
så sa Dripp till droppen Drapp.

-Hu så högt! sa droppen Drapp,
såge helst jag hoppa slapp,
men det gör väl hipp som happ,
låt oss hoppa ner i kapp!

Och så hoppa' Dripp och Drapp
från sin istapp ner i kapp,
ner på våran förstutrapp
och blev platta som en knapp.

Äntligen en regndag! Inte för att vi har saknat regn de senaste dagarna. Men det har kommit på natten. Jag älskar dessa ljusa dagar där det regnar typ hela dagen! Det är bra läs och tänkdagar. Koka en extra kopp kaffe på rent okynne. Doppa macka i en chokladkopp så det blir smör-öar. Titta ut genom fönstret och norpa torra blad från pelargonderna, lite förstrött. Lyssna på Patrask och headbanga lite klädsamt en stund. Längta och planera. Och sen planera om alltihopa, bara för att man kan...liksom. I nästa vecka kommer säckpipan. Ska vi komma överens den och jag? Lite spänd är jag på det mötet.

3 kommentarer:

  1. Och här utvecklades det otaliga möjligheter till opassande tolkningar. Men, min vana trogen....så pratar jag inte så mkt. om nya kärlekar förrän jag vet att vi passar ihop så pass att jag kan presentera honom för mamma ;-)

    SvaraRadera