måndag 25 oktober 2010

Läxa...

Den som byter däck i ilska bryter fingret. Eller ja, riskerar i alla fall sprickor. Så, var försiktiga där ute!

MEN, vilken dag! Inte ett moln så långt ögat når. Lätt att andas och tända i spisen. Måtte nu bara leran torka upp så pass så att jag kan få in en bil i lagårn innan den riktiga snön kommer. Sommardäck och lervälling är ingen lyckad combo. Bilen går i alla riktningar förrutom bakåt när jag försöker backa :-)

Var till ett hyvleri för lite över en månad sen. 6 kvm. fasspont, 80mm bred beställdes. Hittade inget på brägårn och jag vill att det ska passa ihop med övriga snickerier i huset. 2-3 veckor skulle det ta. Efter 5 veckor, åkte jag och kollade läget. Farbrorn sa "Dig har jag glömt!" och såg skämmig ut. Uppfriskande med ärlighet istället för de vanliga valserna om "mycket att göra...bla, bla, bla" Nåja, mänskligt att glömma. Nästa vecka börjar jag med mulltoan. Inomhustoalett efter tio år. Woohoo! Men jag kommer fortsätta att lyssna på ugglorna på utedasset, när jag får lust.

Någon som vet pantone numret för belkgult ala Kockums emalj? Eller, jag får nog ta med mig tvålkoppen till färgaffären. Blekgula väggar blir det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar