tisdag 17 mars 2009

Snart så....

Äntligen, ska jag få mina första kohorn! Vallhornet jag gjorde av förra bockens horn blev inte riktigt bra. Synd, för det är så bekvämt att hålla i när man spelar. Men jag klantade mig med munstycket. Hålet är lite för stort vilket, i alla fall för mig, gör det svårt att få en klar ton. Hornet som blev över, är nog för vänsterhänta. För hur jag än vrider på det så hittar jag inte en fingerställning som passar mig. Jag lägger det på hyllan tills det kommer en vänsterhänt spelare som är sugen på ett bockhorn. Men nu kommer alltså kohornen. Ska bli kul att sätta igång och stämma dom. Ta första grundtonen och höra vad för själ som bor där inne i hornet. Har inte kännt mig så inspirerad till något slöjd alls under vintern. Inte spunnit, inte sytt. Inte ens raggsockor har jag stickat i år. Vilket är dumt. Man mår ju så bra av lite pyssel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar