fredag 29 maj 2009

Är det sommar nu?


Burrr....såna gruvligheter *nedan* Jag brukar inte titta på sensationsfilmer, men den där vart jag tvångsmatad med och reagerade därefter. Man vet ju att sånt förekommer överallt, men det blir mer påtagligt på film.

Så, är det sommar nu? Alltså Svensk sommar, menar jag ju då förstås. Kallt, regnigt, strålande sol och apvarmt typ en kvart i taget? Ut med möblerna. In med möblerna. Springa på dass i shorts och t-shirt. Och springa där ifrån i åska, spöregn eller hagel. Ja, uttråkad blir man ju i alla fall inte. Alltid händer det något.

Jag har köpt en osedd bil. Eller ja, bytte in min gamla Saab till en lika gammal som fungerar, snarare. Bilar är också spännande. Man vet aldrig vad dom hittar på. Ett topplock säger plopp, så "hepp" har man en ny beige bil med 4 dörrar istället för två. Får hoppas vi kan krama ut lika många mil ur den nya som ur kära gamla Mudden? Lustigt, det föll en tår ner för kinden när jag sa adjö till den. Hur är det? Är det med första bilen som med första kärleken tro? Mudden och jag hade roligt ihop och stod för någonting nytt efter att jag fick körkortet förra året. Lite vuxenpoäng tog jag allt. Nu ska jag funderar ut vad jag ska döpa denna förhoppningsvis nya kärlek till.

Och som vanligt är det inte bilen på bilden som har skrivit brevet.

söndag 24 maj 2009

Jag skäms.


Jag skäms! Det borde du också göra. Inte så där lite klädsamt via kedjebrev i dina vänners inboxar. Utan tyst, inför dig själv. Först när du helt och fullt kan stå för vem och vad du är, kan du påverka. Detta händer för att vi låter det hända. Inte för att någon annan, "dom där" har en annan djursyn.

Sammanfattning

Gäster, bebisar, kotförskjutning, ingen bil, skuttiga killingar, kattslagsmål, Healthy Boy Brand's bönpasta, hundsnark och utedass. Väldigt mycket utedass!

tisdag 19 maj 2009

Snabbkurs

Så har man gått snabbkursen i broderskap då. Intressant. Brorsan har åkt vidare på sin "grand tour" via Stockholm. Han fortsätter vidare på sin resa. Och jag min. Far hängde på till sthlm och kommer själv tillbaka ner hit på Fredag.

När vi väl hade klarat av artighetsfraserna så fanns där definitivt en koppling mellan oss. Vi pratar samma språk, känner jag. Och har en liknande syn på många saker. Ålderskillnaden på 21 år var obefintlig. Fick så många svar på frågor jag haft och så många pusselbitar faller på plats nu efteråt. Jag träffade inte bara en bror. Jag fick en vän.

torsdag 14 maj 2009

Bror min

Ska träffa min 23 åriga bror idag för första gången. Jag har två halvbröder i USA. Och dom har funnits där på andra sidan atlanten hela tiden. Men, nu är jag nervös. Det gick just upp för mig att jag kommer att vara storebror live från 12.53 idag och några dagar framöver. Jag har ingen aning om hur en sån är! Jag har bara gått kursen "enda barnet" i 44 år.